Volkswagen zaprezentował w pełni elektryczny, wysokowydajny model o nazwie ID.4 GTX. GTX przy pojazdach elektrycznych oznacza to samo co GTI w przypadku pojazdów spalinowych, czyli oznacza usportowioną odmianę Volkswagena.

ID.4 GTX to pierwszy model oparty na modułowej macierzy napędu elektrycznego z dwusilnikowym napędem na wszystkie koła. ID.4 GTX ma jeden silnik elektryczny z przodu i jeden z tył, co daje łączną moc 299 koni mechanicznych. Podwójne silniki mogą współpracować, tworząc elektryczny napęd na wszystkie koła.

Zastosowanie dwóch silników elektrycznych daje ID.4 GTX dodatkowe możliwości, pokazane podczas prezentacji, kiedy elektryczny SUV wjechał na duże nachylenie 37,5%. Podwójne silniki i napęd na cztery koła wpływają również pozytywnie na przyśpieszenie, dzięki czemu pojazd jest w stanie osiągnąć 0-60km/h w 3,2 sekundy oraz rozpędzić się do 100km/h w 6,2 sekundy.

Elektryczny SUV ma ograniczoną prędkość maksymalną do 180 km/h. Wnętrze VW nadaje ID.4 GTX jest estetyczne i wyrafinowane z dużym, centralnym wyświetlaczem i cyfrowymi zegarami.
Volkswagen ID.4 GTX w Europie pojawić ma się jeszcze w tym roku. Jego podstawowa cena w Niemczech wyniesie 50 415 euro czyli około 230 tys. złotych.