Lexus to marka, którą kojarzymy z produkcji luksusowych samochodów. W ostatnich latach głównie hybryd. Ostatnio firma ogłosiła, że nawiąże współpracę z artystami i projektantami w celu zaprojektowania wirtualnych wnętrz dla nowego modelu koncepcyjnego LF-Z Electrified.
Lexus LF-Z Electrified to pojazd koncepcyjny o napędzie elektrycznym, który według producenta symbolizuje kolejny rozdział w dziejach firmy. Lexus nawiązał współpracę z trójką artystów i projektantów, aby na nowo opracować wnętrze samochodu koncepcyjnego. Salehe Bembury – projektant obuwia, Ondrej Zunka – artysta cyfrowy i Hender Scheme – japońska marka odzieżowa.

Salehe Bembury zaprojektował wnętrze, używając kolorów inspirowanych krajobrazami z piaskowca i innymi naturalnymi tonami. Uniknięto tradycyjnych materiałów. Wykorzystano naturalne materiały, takie jak cedr, korek i granit we wnętrzu samochodu. Interesującym wyborem jest „włochaty” zamsz zastosowany na oparciach siedzeń wraz z motywem odcisków palców typowym dla prac projektanta.

Ondrej Zunka wymyślił projekt, który zawiera nawiązania do technologii kosmicznej, science-fiction, które ma być ponadczasowe. Projektant chciał aby wnętrze wydawało się, że nie zostało stworzone przez człowieka, ale przez wyrafinowaną sztuczną inteligencję. Projekt wnętrza obejmuje inteligentne oświetlenie w poprzek paneli i półprzezroczyste silikonowe poduszki siedzeń z właściwościami pianki z pamięcią kształtu oraz panoramiczny sufit ze szczotkowanego metalu.

Hender Scheme zaprojektował wnętrze, które ma odzwierciedlać japońskie dziedzictwo marki Lexus. W projekcie zastosowano całkowicie skórzane wnętrze zestawione z nowoczesną technologią. Skóra nie jest poddawana obróbce i z czasem ulegnie patynie, pogłębiając kolor i stając się unikatowa w każdym pojeździe. Koncepcja ma odzwierciedlać upływ czasu i relacje kierowcy z pojazdem.