Innowacyjna elektryczna łódź wyścigowa E1 popłynęła po raz pierwszy na rzece Po w pobliżu San Nazzaro w północnych Włoszech, a prototyp RaceBird pomyślnie przeszedł serię testów z byłym mistrzem motorówek Lucą Ferrari za kierownicą.
Inżynierowie RaceBird przeprowadzili szereg testów technicznych i kontroli systemów, aby ocenić ogólną wydajność i niezawodność łodzi oraz różnych komponentów elektrycznych.
Harmonogram testów, które potrwają kilka tygodni, będzie składał się z testów na prostej, przejazdów kwalifikacyjnych i symulacji wyścigu, z naciskiem na ustawienia i analizę osiągów oraz zbieranie danych na temat właściwości foliowania i prowadzenia w różnych warunkach wyścigowych.
Jednoosobowa łódź RaceBird jest pomysłem norweskiej projektantki Sophi Horne i został stworzony wspólnie z Brunello Acampora i inżynierami ekspertów z Victory Marine i SeaBird Technologies. RaceBird jest zasilany baterią Kreisel o mocy 150 kW i silnikiem zaburtowym wyprodukowanym przez Mercury Racing, dzięki czemu łódź szybko unosi się na foliach przymocowanych do kadłuba z korzyścią dla momentu obrotowego i przyspieszenia.
Organizatorzy E1 skorzystali również z okazji podczas testu, aby ocenić różne elementy formatu wyścigu, w tym przetestować autonomiczne boje i profile pokonywania zakrętów, a także przetestować rozmieszczenie kamer pokładowych do wykorzystania w światowej transmisji.
Mistrzostwa świata E1 zostały założone przez Alejandro Agag i Rodi Basso z misją zbudowania nowej i ekscytującej platformy wyścigowej na wodzie, opartej na przyszłych technologiach elektrycznych.
Debiutancki sezon mistrzostw świata E1 ma rozpocząć się wiosną 2023 roku. Jednak fani nie będą musieli długo czekać, aby zobaczyć RaceBird lecącego na wodzie, a pierwszy publiczny pokaz zostanie wkrótce ogłoszony.